April outtakes

Café på toppen

Fler från midnatten

Grunge it up

Rummet mitt har en svag doft av regn och mina naglar är målade svarta för ett långt tag framöver. Åskade och blixtrade igår kväll, spöregnet var underbart och mullret var skönt, tidigare idag - under eftermiddagen - kom åskan tillbaka och jag öppnade fönster för att få in all lukt och ljud.

Ska förövrigt till optikern imorgon, får se om jag väljer ut nya bågar eller ej.

Midnattsfoton

Med blött hår och utan smink

Från igår

1. Ett svart linne som kan användas både till idrott och vardag med stora ärmhål.
2. En underbar kjol i stil med klassiska skoluniformer (och mina ben ser väldigt konstiga ut pga att jag står på tå)

Svart nagellack eftersom jag velat ha det cirka hela mitt liv.

En trio concealer som jag också ha velat ha i en evighet. Alla andra jag hittat har kostat över 200 kronor, men på Gina Tricot hittade jag en för endast 79 spänn.

Lite shopping kan aldrig skada

Åkte in till stan idag för att träffa Fa, long time no see. Det var sjukt trevligt, fick med mig ett par fina saker hem. Lite kläder från H&M och skönhetsprodukter från Gina Tricot.

Fick med Fa till de två Second Hand butikerna i stan där hon fyndade tre blusar.

Och efter några timmar satt vi på ett fik, vilade upp fötterna, diskuterade framtida fotosessioner och jag drack även Cola ur ett sugrör.

Söta gula blommor

En tur med häst och vagn

Bergsutsikter

Det här med presenter

Jag fyllde då år i förra veckan. Har inte haft tid/ork att göra ett presentinlägg helt ärligt, men nu tar jag tag i detta och visar för er som bryr sig. Förutom det jag fotat så fick jag även kontanter, plastskydd till telefonen och en tre dagars resa till Stockholm (!!!) tillsammans med mamma och faster.

Av Farfar ett presentkort på Stadium laddat med 300 kronor och även 430 gram choklad; totala motsatser som väger upp varandra.

Ett gulligt fodral till läppstick att ha med sig i väskan, finns även en liten spegel på locket, och en väldigt fin portabel spegel som på ena sidan är "inzoomat" som en sminkspegel.

Fick en radio i bästa stil av mamma och pappa, lite brusig när det gäller vissa radio stationer, men AUX funktionen är perfekt.

Fick en rosa och gullig glassmaskin av Faster. Det följde även med två recept (hallon/bär och vanilj) och vaniljglassen är så sjukt gräddig och god att det nästan inte är sant!

Rengöring till min kamera/mina objektiv och ett fast 35 mm objektiv med tillhörande UV-filter, tack så mycket mormor och morfar, och även ett jättefint halsband.

En vacker utsikt

En mysig gäststuga

Tre från idag (medeltidsdag)

Luleå Hamnfestival

Jag var på Luleås årliga festival idag med familjen. Tidigare år har det hetat Luleåkalaset men under förra året byttes namnet till Hamnfestival och ytters få saker ändrades förutom det.

Efter en snabb rundning av årets marknad så stannade vi och köpte mjukglass respektive munkar ur en av vagnarna (förutom min syrra som skulle ha en blandad slush). Själv tog jag en vanlig mjukglass med kolasås medan pappa fick något jag aldrig sett förut; mjukglass på en chokladmunk.

På tivolit bestämde sig min syrra för att åka läskiga karuseller, själv åkte jag en av barnkarusellerna med min bror istället.

Hittade även en cool tröja i en av stånden på marknaden.
Fyllde ju även år för några dagar sedan så om någon är intresserad så kan jag göra ett inlägg om vad jag fick.

Drakgrottorna - Cuevas del Drach

Mallis Haul

Vänster: Ett par urgulliga, prickiga hängeslbyxor/-shorts som jag faktiskt köpte enabrt för att jag behövde bättre shorts till denna resa då alla mina andra är för stora.
Höger: Ett par svarta byxor som sitter hur löst som helst och är i ett underbart tyg som är sjukt tunnt och andas mycket, passar riktigt bra till sommaren även fast de är långa.

Den gulliga tröjan jag hittade på marknaden som sitter relativt löst, gjord i ett annorlunda tyg men är väldigt sval. Ber även om ursäkt för konstig min men det var egentligen inte menigen att mitt ansikte skulle komma med och jag orkade helt enkelt inte beskära bilden.

Vänster: Enkel och svart tröja med vita detaljer från Vero Moda, sitter skönt men är aningen svår att få av sig då tyger inte ger med sig över huvud taget.
Höger: Min nya favorittröja (då min underbara, oversize Superman tröja fick svart henna på sig) med ett enkelt tryck av Batman loggan på, hemskt skön då den egentligen är gjord för män.

Vänster uppe: Homemade hårband från en gullig butik nära hotellet som sålde smycken och mobilskal.
Höger uppe: Äkta Majorica pärlörhängen, köpta i souvernir butiken vid Cuevas Del Drach.
Vänster nere: Make-up pensel set helt enkelt, har inte hunnit använda alla än men de jag har är riktigt bra och sköna mot huden.
Vänster nere: Nio läppstift i olika röda/lila nyanser från Revlon, alla är helt underbara.

Ett hemskt coolt mobilskal från samma butik som hårbandet. Den är inspirerad av Resident Evil och har två korthållare/-fickor på insidan.

Stora bilden: En smart kalender som kan användas året runt alla år, de svarta rutorna är magneter och själva kalendern är plåt.
Lilla bilden: Hennan jag skaffade som, tyvärr, hamnade på den vita tröjan.

Nya favoritväskan med en cool uggla på, perfekt för nästan allting; kameran passar i den och den funkar även som en mindre skolväska.

Speed

Mallorca 2014

Dag 1: Planet lyfte så tidigt som sex på morgonen och hela resan (med buss till hotellet inkluderat) tog ungefär fem-sex timmar. Hotellet var väldigt fint och jag kände mig hemma fort.

Dag 2: En lite snabb tur runt turistaffärerna längst kusten där bland annat detta roliga sandslott dök upp på en liten strand i närheten av vårat hotell.

Dag 7: Eftersom inget speciellt hände mellan söndagen och onsdagen så lämnade jag kameran på rummet, och om jag väl hade med den så blev det ändå inga bilder. Men på torsdagen så hyrde vi bil (ända fram till på lördagen) och åkte upp för ett litet berg som var ungefär 300 m.ö.h om jag minns rätt.

Dag 8: Ett besök på marknaden som var en gång i veckan i en småstad i närheten resulterade i att jag fick hem en gullig tröja med en stadssilhuett och tecknad kvinnasom motiv. Efter detta blev det en rundtur i Cuevas del Drach.

Dag 9: Tvillingfloderna var denna dags resemål med bil. För att komma dit var man tvungen att köra upp för ett berg och ned i dalen på andra sidan, och själva floderna/floden var inte något spektakulärt men vattnet var väldigt turkost och fint.

Dag 11: Jag och mamma tog bussen in till "huvudstaden" av ön, Palma, för lite shopping och egentid. Vi tittade på katedralen och åkte även häst och vagn. Fick tyvärr bara med mig en tröja från denna dag då vi hittade alla affärer först då vi skyndade oss tillbaka till stationen för att hinna med bussen hem.

Mallorca

Jag har då varit utomlands i två veckor det till underbara, men ack så varma, Mallorca. Detta är anledning till alla sporadiska och väldigt random inläggen/bilderna; arkivet hjälper när det krisar. Ville inte att bloggen skulle stå tom och läsare skulle förloras, men nu är jag igång igen och imorgon (om jag inte är för lat) så kommer det en snabb sammanfattning om händelserna på den spanska ön, och även ett inlägg om mina köp ligger i kön.