Mallorca 2014

Dag 1: Planet lyfte så tidigt som sex på morgonen och hela resan (med buss till hotellet inkluderat) tog ungefär fem-sex timmar. Hotellet var väldigt fint och jag kände mig hemma fort.

Dag 2: En lite snabb tur runt turistaffärerna längst kusten där bland annat detta roliga sandslott dök upp på en liten strand i närheten av vårat hotell.

Dag 7: Eftersom inget speciellt hände mellan söndagen och onsdagen så lämnade jag kameran på rummet, och om jag väl hade med den så blev det ändå inga bilder. Men på torsdagen så hyrde vi bil (ända fram till på lördagen) och åkte upp för ett litet berg som var ungefär 300 m.ö.h om jag minns rätt.

Dag 8: Ett besök på marknaden som var en gång i veckan i en småstad i närheten resulterade i att jag fick hem en gullig tröja med en stadssilhuett och tecknad kvinnasom motiv. Efter detta blev det en rundtur i Cuevas del Drach.

Dag 9: Tvillingfloderna var denna dags resemål med bil. För att komma dit var man tvungen att köra upp för ett berg och ned i dalen på andra sidan, och själva floderna/floden var inte något spektakulärt men vattnet var väldigt turkost och fint.

Dag 11: Jag och mamma tog bussen in till "huvudstaden" av ön, Palma, för lite shopping och egentid. Vi tittade på katedralen och åkte även häst och vagn. Fick tyvärr bara med mig en tröja från denna dag då vi hittade alla affärer först då vi skyndade oss tillbaka till stationen för att hinna med bussen hem.